Peter Porker képregényei

Peter Porker képregényei

Star Wars: Sikolyok Fellegvára vélemény (Spoileres!)

2018. július 20. - Peter Porker

Sziasztok! Elérkezett a nap, hogy elolvashattam végre a nemrég megjelent Star Wars sorozat következő kötetét. A Szukits Kiadó gondozásában jelent meg szép kemény fedeles formátumban, a gerince nem illeszkedik a korábbi kötetek gerincéhez, mert az oldalán a Marvel felirat hiányzik, valószínűleg valamiféle jogi probléma lépett fel, nem értek hozzá. Csak gondoltam, megjegyzem :D Az Aphra kötethez külön gondoltam majd bejegyzést írni, az is megér majd szerintem egy misét. Jelen kötetben a Sikolyok fellegvár 1., a Star Wars 31-32. száma, és az Aphra 7-8 száma van összegyűjtve.

Leszögezném, hogy még az Aphrát nem olvastam, ami ennek a kötetnek az előzménye, de annyira összevissza vannak ezek már kiadva, hogy a fene se tudja nyomon követni, melyik következik melyik után (vagy inkább csak hülye voltam, hogy nem néztem meg a tartalomjegyzéket ;)

Felemás érzéseim vannak mindig a sorozat köteteivel kapcsolatban, ami lehet a Kiadó hibája, lehet az enyém. :D Egyszerűen nem veszi be a gyomrom azt, hogy egy kötetben annyiféle rajzot lehet látni, hogy egyik még csak közelről se szagolja a másikat. A maguk módján igényesek mind, de ahogy hozzászokik a szemem az egyik kinézetű Luke-hoz vagy Aphrához, már lehet nézni a másik félét. Nekem sokkal jobban tetszenek Salvador Larroca rajzai...

A történet a szokásos lázadós-birodalmis peremvidékes elhagyatott bolygós maszlag, mint a többinél, talán csak annyi a különbség, hogy kevés a szöveg, így nagyon rövid olvasmány. A történetben egy peremvidéki bolygó királynőjéhez látogatnak el Luke és Aphra, Krrasantan vuki fejvadász társaságában, no meg a két nagy dumás droid is velük tart (Beetee és Triplazéró). Persze lesz benne lázadós megmentés is, ahol feltűnnek a sorozat többi főszereplői is.

A történet szerint a Ktath'atn királynője meg tud nyitni egy Jedi kristályt, amiben archiválva van egy régen élt jedi személyisége, azonban a királynőnek van egy fura titka: élősködő kullancsok segítségével irányítja a bolygó lakóit, és az életenergiájukkal táplálkozik. Ennyi. Persze megint van a történetben egy kiszámítható árulás, meg egy csomó poén, ami a droidok érzelemmentes lényéből fakad, ezért már érdemes rászánni azt a fél órát, ami alatt el lehet olvasni. :D

Összességében csalódott vagyok, a rajzok soha nem voltak olyan nagy minőségűek, hogy elidőzzön rajta a szem, nem úgy mint egy Spawn, vagy Blacksad esetében, de ez a kötet történetben is sokkal gyengébbnek tűnt nekem, mint a korábbiak. Inkább olvasnék még egy kicsit Obi-wan naplójából.

A képen: Star Wars: A Sikolyok Fellegvára (Szukits, 2018. július)

A bejegyzés trackback címe:

https://peterporkerkepregenyei.blog.hu/api/trackback/id/tr7014125501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása