Peter Porker képregényei

Peter Porker képregényei

Sin City 1. (Nehéz búcsú) vélemény

2018. augusztus 09. - Peter Porker

Sziasztok! Ezúttal egy klasszikust, a Sin City első részét szeretném nektek bemutatni.

Nagyon megörültem, amikor megtudtam, újra kiadják Magyarországon a Sin City képregényeket. Frank Miller képregénye ugyanis olyan must have volt nekem. A filmeket ugyan láttam, de a képregényekhez nem volt szerencsém, eddig a napig.

Kézbe fogva a Sin City első részét, elöntöttek az emlékek. Az első film az egyik kedvencem a sok közül. Látványvilága, történetei engem nagyon megfogtak. Csak reméltem, hogy a képregény is hasonló élményekkel fog gazdagítani.

A cselekménye sokaknak biztos ismert. A helyszín Basin City, amit már senki sem hív annak... A főszereplője Marv, a sokat megélt bűnöző, aki - miután valaki megölte az anyján kívül egyetlen nőt, aki kedves volt hozzá - bepöccen kicsit a hatalmasokra, majd rendez egy vérfürdőt köztük. Erősen felnőtt tartalom.

A megvalósítás pazar. Frank Miller egy zseni. A képi világa a sokszor minimalista technika ellenére borzasztóan megindító, már amikor nem az öldöklésről szól :) nekem személy szerint a kedvenc képem az, amikor Marv ott áll a főgonosz szobrával szemben, ott tornyosul felette a nyilvánvalóan "mindenhatóan gazdag" és Sin Cityben mindenkit kilóra megvásároló bíboros szobra. Ő pedig hiába hatalmas testileg, erős, tud-e bosszút állni, leszámolni a szerelme gyilkosával. Ez a kétely végig ott lebeg a feje felett. A szövegelése pedig végig magával ragadja az embert.

Képkockái végig a film eseményeit juttatták eszembe, Mickey Rourke pedig baromi jó Marv volt.

A Fumax Kiadó vállalta magára a második kiadást (is). Szép munkát végeztek. Eddig ez a kiadó sosem okozott nekem csalódást, vagyük akár a keményfedeles, akár az ilyen puhafedeles kiadványaikat. 

A lényeg, hogy legyen rajtatok mindig egy szép kabát és vegyetek képregényt, az ilyenekt meg főleg, mert ezáltal csak gazdagabbá válhattok.

A képen: Frank Miller, Sin City 1. A nehéz búcsú (Fumax, 2018.) 

A bejegyzés trackback címe:

https://peterporkerkepregenyei.blog.hu/api/trackback/id/tr8414172051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása