Peter Porker képregényei

Peter Porker képregényei

Jessica Jones: Alias (spoilermentes kritika) 16+

2018. november 27. - Peter Porker

Sziasztok!

A mostani alanyom a Fumax kiadó Jessica Jones kötete, ami ahogy a képre írtam, karcos, füstös, nem ezt várnád egy Marvel univerzumban játszódó szuperhősképregénytől. A Fumax kötet az Alias 1-9. számait tartalmazza, a kötetre a szókimondó tartalom matrica is rákerült, szerintem max 12-es karikát érdemelne, egy-két elejtett "basszameg" nálam még nem verte ki a biztosítékot.

A történetet Bendis jegyzi íróként és Michael Gaydos rajzolta.

 Az egészet áthatja egy ilyen krimiszerű hangulat, magánnyomozósdi, vagy ahogyan Jeph Loeb (Marvel vezérigazgató helyettes)írja a képregényben idézett előszavában: ezt egyfajta "noir képregénynek" lehet nevezni.  Elvileg ez a történet képezi a népszerű sorozat alapját,  én megvallom,  a sorozatot nem ismertem, de lehet,  hogy ennek a képregénynek a hatására el fogom kezdeni nézni.  Ha ezt a hangulatot adja vissza, akkor mindenképpen megér egy próbát. 

 Na de hogy néhány szó a képregényről is essék,  engem teljesen megvett.  Annak ellenére,  hogy a rajzok korán sem tekinthetők tökéletesnek,  valahogy mégis a hangulata elragad.  Nekem mondjuk a balfasz magánnyomozó, Ford Fairlane kalandjai jutottak eszembe arról lepukkant irodáról, ahol Jessica dolgozik, várja a kuncsaftokat, miután felhagyott a csicsás testhez simuló hacukában történő világmegmentéssel. A rajzok (pusztán rajongói szemmel)  első látásra nem okoznak instant vizuális orgazmust,  de tökéletesen illenek szerintem magához a történet hangulatához.  A színezés is olyan szürke, sötét, önmagában egy nyomasztó hangulatot teremt. Szinte éreztem, hogy Jessica az én képembe  fújja  a cigaretta füstöt. Annak ellenére, hogy egy szuperhős képregényként írható le,  korán sem mondható átlagosnak. Éppen ezért nem mondanám,  hogy bárkinek előszeretettel ajánlom. Szerintem kell ehhez egyfajta lelkület.  Nekem személy szerint bejönnek ezek a nyomozós mutánsos sztorik, lásd X-factor,  ezért én,  bár filmekben nem vagyok oda a krimiért, nagyon élveztem.

Annak ellenére,  hogy egy vaskos kötetről van szó, sajnos egy este alatt el lehetett olvasni. A kiadó megint szép munkát adott ki a kezéből, és nagy szó, legalábbis eddig nekem egy kiadványban sem tűnt fel, ebben bizony voltak bántó elütések. Remélem a jövőben nem lesz már ilyen, ahogyan korábban sem fordult elő.

A képen a kiadvány, azaz Jessica Jones: Alias (Fumax, 2018. keményfedeles)

A bejegyzés trackback címe:

https://peterporkerkepregenyei.blog.hu/api/trackback/id/tr6314395814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása