Peter Porker képregényei

Peter Porker képregényei

Tarot Café (kissé spoileres vélemény)

2019. június 23. - Peter Porker

Sziasztok!

Ma a Tarot Café manwha sorozat első 5 részét vesézném ki, szigorúan olvasói szemmel.

A legutóbbi Fumax kiadós rendelésemnél ajándékként a Tarot Café sorozat első 5 részét kértem, gondoltam kapok 5 füzetet és jóvan. Amikor kibontottam a csomagot elfelejtettem ánbokszing videjót csinálni, pedig megérte volna. A Tarot Café ugyanis, nem kis meglepetésemre, kis méretű tpb. Soha nem volt még szerencsém mangához, éppen ideje volt belekóstolni.

Az első kötetet úgy vettem kézbe, hogy azt se tudtam mi fán terem ez a dió. Tájékoztat a borító hogy manwha, fantasy. Fingom nem volt, ez mit jelent. A manwha a koreai képregény gyűjtőneve ugyanis.

A története elég komplex. A jósnő/boszorkány Pamela történetét ismerhetjük meg, akihez nem átlagos emberek járnak a jövendő után kérdezősködni. Tetszik benne, hogy szépen építkezik, minden fejezetben haladunk a teljes kép felé, az adott mellékszereplő történetén át a főszereplőéből is egyre többet kapunk. A történetek szerintem alapjáraton nőknek szólnak, ugyanis nem nélkülözi a romantikát. Alapvetően nekem tetszettek, mert olyan mítikus lényeket ismerhetünk meg, akik nem a szokásos fantasy sablonok.

A képregényt Sang Sun Park rajzolta és írta nagyrészt. A rajzok egyenletes minőséget mutatnak, engem csak az zavart benne, hogy a férfiak túlságosan nőiesek, mondjuk az ötödik kötet végére megszoktam, de tényleg zavaró, hogy mindenki nőnek néz ki. Nem tudom, van-e ennek köze a koreai férfiideálhoz, de gyanítom. A gonosz férfi karakterek viszont nem nőiesek.

Viszonylag rövid olvasmányok annak ellenére, hogy egyenként 180 oldalasak.

Ami kifejezetten tetszett a dark fantasys sztorik mellett, hogy hozza az általam ismert animés mangás poénokat, és rajz stílusban is igazodik ezekhez, ilyenkor a karakterek arca olyan bugyuta, hogy önkéntelenül felröhögtem, mondjuk amikor Pamela öngyilkos akar lenni, és fellógatja magát, majd megcsapatja magát egy villámmal, majd leugrik egy magas épületről, hát az nagyon szórakoztató volt.

A kötetek jó megvalósításúak, jó őket kézbe venni, már a méretükből adódóan is.

A képen az ötödik kötet borítója látható. (Tarot Café 5., Fumax, 2008.)

A bejegyzés trackback címe:

https://peterporkerkepregenyei.blog.hu/api/trackback/id/tr514907916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása