Peter Porker képregényei

Peter Porker képregényei

Spawn Kezdetek sorozat (nyomokban spoilereket tartalmazó ajánló)

2019. február 08. - Peter Porker

Sziasztok!

Végére értem a Spawn Kezdetek sorozat itthon eddig megjelent köteteinek, szám szerint 10 darabról van szó, így veszem a bátorságot, hogy az élményeimről beszámoljak.

Korábban Spawnnal kapcsolatban a Hellspawn 1-2. kötetéről már írtam egy ajánlót, ezen a linken olvashatjátok.

Spawnt, azaz a Pokolivadékot a Földre Todd Mcfarlane szülte, az elején maga is rajzolta és írta a történetet, később - a mesteri - Greg Capullo vette kézbe a cerkáját, és rajzolta a sokak által kedvelt képregény kockáit, míg Mcfarlane maradt a színezésnél. Ebben csak az a nagyon frankó, hogy a rajzok minőségében változást egyáltalán nem lehet észrevenni.

Spoilermentesen csak annyit a történetről, hogy 10 kötetben jelent meg itthon 60+ darab képregény, és 1 Violátor nevével fémjelzett TP (elég gore), de még az alap probléma megoldásával sehogy sem állunk. A történet sok szálon fut, sok esetben olyan mellékszálak kerülnek elő újra meg újra, amikről már elfelejtettem, hogy egyáltalán voltak, pedig az elmúlt egy hónapban csak ezt olvastam. Váratlan elhalálozások történnek, majd mesteri csavarokkal később szépen megmagyarázva, hogy miért, az adott szereplő feltámad poraiból, erősebben, mint valaha. Az emlékezést segíti, hogy az egyes eseményekhez néhol a képkocka aljában találunk egy hivatkozást, hogy melyik kötetben történt (ennek oka lehet, de az én agyam biztos, hogy hígabb a kelleténél, így sokszor segített). A menny és a pokol háborúja pedig még a láthatáron sincs vagy 65.000 évig, de legalább a 10. kötet vége olyan cliffhanger lett, hogy beszartam.

Kapnék az alkalmon, és a Kezdetek kötetek fantasztikus megvalósítását itt mindenképpen kiemelném. 2016-ban vette a bátorságot egy kedves magánkiadó (ez itt a nyalás helye), hogy elkezdje az elejéről kiadni a Spawn Kezdetek (Origins) szériát. Előtte hat lapszámot megélt a füzet, elég volt ahhoz, hogy beszívjon a Spawn világának hangulata. A kötetek mindegyike digitálisan felújított borítórajzot kapott, a történeteken felül kapunk még borítógalériát, a könyvek mindig egy Mcfarlane idézettel indulnak (ezeket kifejezetten szoktam élvezni, még akár többet is el tudnék viselni az ilyenekből).

Én azért szeretem Spawnt, mert úgy viselkedik, mint szerintem bárki viselkedne, ha ilyen mérhetetlen hatalmat kapna a kezébe. A kezdeti naiv értetlenkedés átmegy egy sokszor másokat lenéző, pökhendi stílusba, amit a köpeny pokoli eredetével magyaráznak, de szerintem jót tesz az Ivadéknak, hogy nem egy átlagos szuperhős, hanem inkább egy antihős. Melyik szuperhős lenne képes az általa megölt és a holtan talált emberi testekből készült trónon ülni? Na ugye... Az is tetszik, hogy sok esetben, amikor jót akar tenni, de naiv módon, az élet megbosszulja. Spoiler következik

Amikor a gyerekverő apukát megbélyegzi, de ezzel csak még jobban feldühíti, ezért az idősebb testvér lelövi papát, ami miatt az egész életük még jobban tönkremegy. Később már egy ugyanilyen problémát máshogy old meg kedvenc pokolivadékunk. Az a történet az egyik új kiadású füzetben olvasható.

Spoiler vége

 A rajzok minősége csapnivaló. CSAK VICCELTEM! ;)

A rajzok olyan emberektől származnak, akik tényleg megtettek mindent azért, hogy egy gyönyörűséget adjanak ki a kezükből. Részletes karakterrajzok, összerakott színpompás hátterek jellemzik az összes kötetet. Ami külön nagyon jól esett, hogy a szereplők a rajzolóváltás után is tökéletesen felismerhetőek maradtak. Mcfarlane és Capullo neve szerintem garancia a minőségre. Az olvasás nem a szöveg mennyisége miatt tart sokáig, hanem mert muszáj a rajzokon elidőzni. A pokoli jelenetek személyes kedvenceim, a démonok ábrázolása megér egy misét. A Violátor, mint bohóc, vagy a középkori Spawn, vagy az Anti-Spawn 1-2. karakterek valami lélegzetelállítóan szépen vannak rajzolva, vagy amikor Spawn kommandózni megy, menő beállások tömegével. Orgazmus a szemnek. Egyszerűen lehetetlen választani, olyan sok szép panelt kapunk.

Todd Mcfarlane facebook oldalán sokszor lehet látni élő rajzolós videókat, legutóbb Spider Gwent rajzolt. Én szeretem nézni, ahogy alkot, ajánlom mindenkinek, aki érdeklődik az ilyesmi iránt.

A képen a nekem legjobban tetsző képek közül három szerepel a képregényből, kicsit átszerkesztve.

A képregényről bővebb információkat lehet szerezni az ivadék kiadójának facebook oldalán: Spawn Hungary - képregény, vagy ugyanilyen néven megtaláljátok az erre a célra kialakított rajongói csoportot is, vagy keressétek az ivadek.hu oldalt.

A következő bejegyzésem egy nyereményjáték lesz, ami kapcsolódik a Spawnhoz is részben, természetesen képregényt lehet majd nyerni, azt előre nem lövöm le, milyet. :D

A bejegyzés trackback címe:

https://peterporkerkepregenyei.blog.hu/api/trackback/id/tr9514613436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása