Peter Porker képregényei

Peter Porker képregényei

Az élet hibajavítója - Repeta kritika (spoileres)

2019. augusztus 19. - Peter Porker

Sziasztok! Legutóbbi bejegyzésem óta eltelt majd' egy hónap, mert éppen a King imádatnak hódolva elolvastam a Talizmánt, de ahogy letettem, belekezdtem egy gyöngyszembe, ami a poszt címében írt Repeta.

Amikor a facebookon a képregényekről szabadon csoportban említették, hogy megjelenik egy újabb must have képregény a fumaxnál, beugrottam a csőbe, főleg, hogy az írójáról (Bryan Lee O'Malley) már hallottam, hogy nagy népszerűségnek örvend. Igazából úgy jártam, mint anno a Mausnál.

Összességében egy rövid olvasmányt sikerült most a Fumax Kiadó jóvoltából beszerezni, engem a képregény rajzstílusa nem kötött le annyira, hogy percekig időzzek egy-egy panelon, de azért egy alaphangulatot ad a műnek. Végig az volt az érzésem, mintha egy rajzfilmet néznék, inkább, mintha egy tanmesét, a narrátor és a főszereplő, akik egy és ugyanaz a személy, folyamatos párbeszéde miatt.

A főszereplő egy maximalista, folyton elégedetlen fiatal felnőtt nő, Katie, aki szakácsként befutott, de saját éttermet szeretne, ami miatt egy házisárkánnyá lényegült. Egy nap viszont frankón begombázik, amitől össze-vissza hallucinál, majd végül egy kórházban ébred telecsövezve, bepelenkázva, oxigénpalackra kötve. Persze hogy nem. :D

A történetben a Repeta étterem háziszelleme ajándékot ad a kisnövésű Katienek, azzal az utasítással, hogy éjszakánként fogyasszon bolondgombát és reggelre minden rendben lesz, vagyis a hibát, amit aznap megbánt, annulálja egy alvással. Hát nem lett minden rendben. A kis Katie a folyamatos zsörtölődéstől, hibák keresésétől, és szerintem önző viselkedésétől egyre bizarrabb és elkorcsosultabb világokban találja magát, és a döntések kicsúsznak a kezei közül. A tanulságot mindenki vonja le maga a kötet végén, nekem azt mondta, hogy talán meg kellene békülnünk a hibáink következményeivel és nem kéne apró-cseprő dolgokból elefántot csinálni, illetve folyton elégedetlennek lennünk, mert akkor a gonosz háziszellem-énünk kicsinál idegileg.

A kötet humora szerintem rendben van, emiatt ajánlja a fülszöveg, de ez nem az a hahotázós humor, hanem az olyan "ó baszdmeg..." humor. Szerintem rendben van.

A kiadó köteteinek minőségéről kár lenne vitát nyitni, ez is tökéletes megvalósítás, szép kemény kötésben, egy számmal kisebb védőborítóval.

A képen a begombázós lány és a láthatatlan barátja, ami két panel a kötetből.

Bryan Lee O'Malley: Repeta (Fumax Kiadó, 2019.)

A bejegyzés trackback címe:

https://peterporkerkepregenyei.blog.hu/api/trackback/id/tr10015016096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása