Peter Porker képregényei

Peter Porker képregényei

Sam és Twitch ajánló (spoilermentes)

2019. szeptember 01. - Peter Porker

Sziasztok!

A héten megérkezett a Spawn csomag. Ennek kapcsán kerül bemutatásra a Sam és Twitch Teljes Gyűjtemény 1. kötet, ugyanis ez olyan cím volt, amit nem hagyhattam egy percig sem porosodni a polcon. Az ivadék 15. és 16. kötete is a csomagban volt, ők a következők a sorban.

 A kötetre tavaly a Spawn előfizetés keretében vakon fizettem elő, korábban még nem hallottam erről a sorról. Igazából a bizalmam megalapozott volt, mind Mcfarlane pokolivadéka, mind a magyar kiadó eddigi tevékenysége nem adott okot a kétkedésre, hogy ez a kötet is meg fogja érni az árát. Összesen 13 fejezetet tartalmaz a nyomozók életéből.

A kötetet Brian Michael Bendis írta, aki nekem az Ultimate Spider-man (Újvilág Pókember, vagyis itthon Csodálatos Pókember v2) címről volt ismerős, ezen kívül még ami beugrott, az Új titkos háború. A munkásságát illetően kicsit hiányosak a tapasztalataim, de úgy gondoltam, ha nem is bonyolítja túl a sztorit, azért nem lehet ez majd rossz, ha a Toddfathernek is bejött a munkája. A rajzokért többen felelősek, az első 8 részt Angel Medina, a maradék négyet pedig Jamie Tolagson és Alberto Ponticelli rajzolta.

A történetek nekem alapvetően tetszettek. Bendis, ahogy gondoltam, nem bonyolítja túl őket, próbál életszagú dolgokkal operálni mind a történetvezetésben, mind a szereplők viselkedésében. Nekem annyi volt zavaró, amikor letettem a könyvet, 1., hogy véget ért (egyelőre), 2. hogy néhol úgy éreztem, mintha nem lett volna teljesen elvarrva minden szál, mintha túlvállalta volna magát az író (ez utóbbi főleg az Udaku történetében volt érezhető számomra).

A rajzok tekintetében nekem Angel Medina rajzai tetszettek a legjobban. Egyszerűen annyira hozza Mcfarlane stílusát, hogy fel sem tűnik, hogy nem ő rajzolta. A karakterek az összes történetben tökéletesen felismerhetőek, de az első 8 fejezet zseniális. Azért a színek sem kutyák, a képi világa egy az egyben a Spawn világát idézi, ami tudjuk, üdítő a szemnek. A középső történet kicsit pasztelles ábrázolásmódja a hangulatához igazodik, az egy igazán nehéz nap történetét írja le, és az ember végig érzi, mi lesz a nehéz nap végkifejlete. Aki pedig kitalálta ezeket a spéci szövegbuborékokat, az díjat érdemelne, olyan pökhendin vannak odafirkantva, hogy kész voltam, amikor megláttam, olyan laza.

Spoilermentességet ígértem a címben, szóval ennek megfelelően írnék a történetekről is, hogy semmi poént ne lőjek le. A két gyilkossági nyomozót már ismerjük, igazi személyiségek. Az egyikük Sam egy lusta, tohonya bunkó, aki a legnagyobb mészárlás helyszínén, levágott emberi testrészek között is képes egy pizzát lenyomni, Twitch pedig az ízig-vérig kopó, mindenre odafigyel, és persze ki látott már szemüveges mesterlövészt? :D Ők vannak mindenkinek a célkeresztjében, de tényleg mindenkiében. Néhány szó a történetekről:

Az Udaku történetében egy olyan szó kerül elő, aminek hallatán a spiclik egyből fejbelövik magukat. A második sztoriban egy igazán nehéz napját ismerhetjük meg valakinek (szerintem brutálisan jó sztori). A harmadikban pedig betekintést nyerhetünk a boszorkányok mindennapjaiba.

A történet humora nálam 10/10. Kellően bunkó szóhasználat, a rendőrök egymás közötti ugratásai csak még valóságosabbá teszik az egészet.

Ajánlom mindenkinek, aki szereti a krimiket, kis természetfeletti beütéssel, Spawn rajongóknak pedig kötelező. Amit még megjegyeznék, hogy a kötetben egy helyesírási hibát nem találtam, amire pedig nagyon allergiás vagyok. A magyar kiadásért köszönet a közreműködőknek. Nagyok vagytok.

A képen a kötetből kivett néhány kép van montázsba szedve.

Sam és Twitch Teljes Gyűjtemény 1. Kötet (Infinity, 2019.)

A bejegyzés trackback címe:

https://peterporkerkepregenyei.blog.hu/api/trackback/id/tr3315034560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása